Tuesday, October 6, 2009

Piala Malaysia: Selangor, Kelantan, Negeri Sembilan intai slot suku akhir

SEPULUH perlawanan Piala Malaysia berlangsung malam ini dengan tiga pasukan menjadi tumpuan selepas mengekalkan rekod kemenangan bersih dalam tiga aksi peringkat kumpulan setakat ini.

Juara Liga Super, Selangor serta Kelantan dan Negeri Sembilan berjaya mengumpul sembilan mata maksimum selepas memenangi kesemua perlawanan kumpulan masing-masing dan jika berjaya mengutip tiga mata penuh malam ini tiket ke suku akhir sudah terjamin buat pasukan terbabit.

Menariknya semua tiga pasukan terbabit menjadi tuan rumah kepada lawan masing-masing yang dilihat peluang cerah untuk mengutip tiga mata penuh.

Selangor menanti kunjungan Sabah di Stadium Shah Alam, Kelantan melayani Pulau Pinang di Stadium Sultan Mohd Ke-IV, Kota Bharu manakala Negeri Sembilan menjadi tuan rumah kepada Johor di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

Perlawanan lain yang turut menarik perhatian ialah pertemuan antara Terengganu menentang Sarawak di Stadium Sultan Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Ketika ini Terengganu bersaing dengan Negeri Sembilan untuk mendahului kumpulan B manakala Sarawak masih belum memungut sebarang mata selepas tewas ketiga-tiga perlawanan.

Aksi Kumpulan A pula lebih terbuka dengan KL Plus FC mendahului Perlis dengan perbezaan satu mata manakala Pahang turut mengintai peluang untuk mara ke suku akhir.

Jadual Piala Malaysia
Carta Kumpulan Piala Malaysia 2009

No comments: