Tuesday, October 13, 2009

Piala Malaysia: KM Naza harap ihsan Selangor

KM NAZA vs SELANGOR (Stadium Darul Aman, 8.45 malam)

JIKA juara bertahan, Kedah memerlukan keajaiban untuk mara ke suku akhir Piala Malaysia 2009, satu lagi pasukan dari negeri Jelapang Padi itu, Kuala Muda Naza (KM Naza) seakan mempunyai nasib sama apabila perlu menumbangkan Selangor untuk sekurang-kurangnya menduduki tangga kedua terbaik.

Begitu KM Naza perlu bersaing sengit untuk merebut salah satu daripada tiga slot selaku naib juara kumpulan terbaik.

KM Naza kini hanya mengutip sembilan mata di belakang Selangor dalam Kumpulan D berbanding pasukan lain seperi Perlis dan Perak (10 mata) serta Terengganu (12).

Pasukan Penyu itu hanya perlukan seri untuk mengesahkan laluan ke suku akhir dan jika Perak mampu menundukkan Johor FC di Ipoh malam ini, KM Naza perlu menewaskan Selangor dengan jaringan besar untuk meraih kedudukan kedua terbaik.

Manakala Perlis turut berdepan halangan sukar kerana perlu menghadapi pendahulu kumpulan A, KL Plus di tempat lawan malam ini sebelum mencongak untuk mengisi slot lapan pasukan terbaik saingan Piala Malaysia 2009.

Selain Selangor, empat pasukan yang telah layak ke saingan suku akhir lebih awal ialah Kelantan (kumpulan E), KL Plus (kumpulan A) dan Negeri Sembilan (Kumpulan B).

Dengan empat lagi slot ke suku akhir menjadi rebutan, aksi perlawanan malam ini tentunya menjanjikan saingan sengit antara enam pasukan iaitu Perlis, Terengganu, Johor FC, Perak, KM Naza dan Kedah.

Jadual Penuh Perlawanan Malam Ini (13 Oktober)
Carta Kedudukan Terkini Piala Malaysia 2009

No comments: