Tuesday, October 13, 2009

Piala Malaysia: Kelantan tetap buru mata penuh lawan ATM

KELANTAN vs ATM (Stadium Sultan Mohd Ke-IV, 8.45 malam)

APA saja keputusan perlawanan menentang ATM malam ini tidak akan mengubah status Kelantan sebagai juara kumpulan E, namun pasukan bergelar 'The Red Warriors' atau Wira Merah itu tetap akan menurunkan kesebelasan utamanya.

Dengan status sebagai juara kumpulan, Kelantan secara automatik layak ke suku akhir yang dijadual Selasa depan (20 Oktober 2009).

Walaupun sudah layak ke suku akhir, pasukan Wira Merah menganggap perlawanan menentang ATM di Kota Bharu malam ini adalah pertembungan penting kerana ia sebahagian daripada persediaan menghadapi suku akhir minggu depan.

Skuad utama Kelantan bebas daripada masalah kecederaan dan pemain utamanya bersedia untuk diturunkan pada bila-bila masa.

Selepas merehatkan barisan utama ketika perlawanan menentang Kedah baru-baru ini yang berakhir dengan kekalahan, Kelantan masih mahu memburu kemenangan.

Dalam pada itu, Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Pasukan Kelantan, Azman Ibrahim berharap kepada penyokong pasukan itu supaya dapat hadir ke perlawanan malam ini untuk memberi sokongan padu kepada Sang Kijang.

Selain itu beliau menasihatkan supaya peminat tempatan tidak terlalu ghairah ketika menonton perlawanan sehingga berlakunya perkara yang tidak diingini yang boleh menjejaskan perlawanan.

Jadual Penuh Perlawanan Malam Ini (13 Oktober)
Carta Kedudukan Terkini Piala Malaysia 2009

No comments: