Sunday, October 4, 2009

EPL: Arsenal tewaskan Blackburn 6-2

Keputusan Penuh: Arsenal 6 Blackburn 2

KEMASKINI: Arsenal menambah tiga lagi gol pada babak kedua untuk menundukkan Blackburn Rovers 6-2 dalam aksi yang didominasi sepenuhnya oleh tuan rumah. Tiga gol pada babak kedua masing-masing dijaringkan oleh Cesc Fabregas (m-57) Theo Walcott (m-75) dan Nicklas Bendtner (m-89).

LIMA gol terhasil pada babak pertama pertemuan antara Arsenal dengan Blackburn dalam aksi Liga Perdana Inggeris di Stadium Emirates, di mana tuan rumah mendahului 3-2 hasil jaringan Thomas Vermaelen (m-17) Robin Van Persie (m-33) dan Andrei Arshavin (m-37).

Sebelum itu pelawat terlebih dahulu mendahului menerusi jaringan Steven Nzonzi yang menanduk masuk bola sepakan gol Paul Robinson pada minit keempat, manakala gol kedua Blackburn dijaringkan David Dunn pada minit ke-30 untuk pelawat mendahului The Gunners 2-1 pada satu ketika.

Bagaimanapun dua gol yang menyusul dalam tempoh empat minit selepas itu memberikan kelegaan buat penyokong tuan rumah sebelum perlawanan bersambung pada babak kedua.

ARSENAL: Vito Mannone, Thomas Vermaelen, William Gallas, Gael Clichy, Bacary Sagna, Alexandre Song, Abou Diaby, Cesc Fabregas (Aaron Ramsey - 76), Andrei Arshavin (Nicklas Bendtner - 76), Robin Van Persie, Tomas Rosicky (Theo Walcott - 69).

BLACKBURN: Paul Robinson, Gael Givet, Pascal Chimbonda, Martin Olsson, Christian Jacobsen, Steven Nzonzi, Keith Andrews, David Dunn (Benedict McCarthy - 62) (David Hoilett - 70), El-Hadji Diouf, Brett Emerton (Morten Gamst Pedersen - 55), Franco Di Santoo.

Statistik Arsenal vs Blackburn
Carta EPL Terkini
Keputusan Perlawanan EPL

No comments: