Thursday, October 1, 2009

Liga Juara: Madrid cemerlang, Milan rebah


DUA gol daripada Cristiano Ronaldo serta satu daripada bekas pemain terbaik dunia, Kaka membantu Real Madrid menang 3-0 ke atas wakil Perancis, Marseille dalam aksi Kumpulan C Liga Juara Eropah di Santiago Bernabeu, awal pagi tadi.

Ronaldo menjaringkan gol pertama pada minit ke-58 sebelum kekasaran dilakukan Souleymane Diawara ke atas bekas bintang Manchester United itu dalam kotak penalti membolehkan Kaka menjaringkan gol kedua tiga minit kemudian.

Akibat tindakan berkenaan, Diawara dilayang kad kuning kedua sekaligus diperintah keluar padang oleh pengadil, Martin Hansson.

Dibantu gerakan antara Kaka dan Benzema, Ronaldo kemudiannya melengkapkan kemenangan 3-0 tuan rumah pada minit ke-64 untuk meraih mata maksimum daripada dua perlawanan peringkat kumpulan.

Dalam kumpulan yang sama, gergasi Serie A Itali, AC Milan dikejutkan kekalahan kepada FC Zurich di San Siro hasil jaringan awal ketua pasukan pelawat, Hannu Tihinen pada minit ke-10.

Sekali pun mendominasi hampir keseluruhan permainan, Milan gagal membuat percubaan yang boleh menghasilkan jaringan sebaliknya terpaksa berputih mata oleh gol tunggal pemain pertahanan itu.

Zurich dan Milan kini berkongsi tiga mata untuk menduduki tangga kedua dan ketiga kumpulan C manakala Marseille di berada di bawah tanpa sebarang mata.

Carta Kumpulan Liga Juara Eropah
Keputusan Penuh Liga Juara Eropah

No comments: