Saturday, October 3, 2009

Piala Malaysia: Kedah buru tiga mata


JUARA bertahan, Kedah tiada pilihan selain perlu mengutip tiga mata penuh sewaktu melayani kunjungan Pulau Pinang dalam saingan Piala Malaysia malam ini.

Kegagalan untuk meraih selain daripada tiga mata penuh akan menyaksikan Kedah semakin terhimpit di tempat ketiga, di belakang pendahulu awal Kumpulan E, Kelantan dengan enam mata dan Tentera di tempat kedua dengan dua mata.

Walaupun masih terlalu awal untuk memperkatakan mengenai kemungkinan Kedah tercicir awal, kegagalan Hijau Kuning untuk mengatasi lawan yang dianggap mudah, Tentera pada perlawanan pertama, mencetuskan kebimbangan ketumpulan jentera serangannya.

Mohd Azraai Khor yang merintih mengenai jentera serangannya yang setakat ini meledakkan satu gol ketika seri 1-1 ke atas Tentera, kini mengharapkan Mohd Farizal Rozali dan Mohd Azrul Ahmad menemui sentuhan dalam perlawanan malam ini.

Dengan format pertandingan kali ini membenarkan tiga pasukan naib juara kumpulan mara ke pusingan lapan terakhir, Kedah tidak mampu mengambil risiko dengan kutipan mata yang rendah.

Jadual Piala Malaysia
Keputusan Piala Malaysia

No comments: