Saturday, October 10, 2009

Piala Malaysia: KL Plus mara suku akhir

KL PLUS mengiringi Kelantan, Selangor dan Negeri Sembilan ke peringkat suku akhir Piala Malaysia 2009 selepas kemenangan 4-0 ke atas Melaka malam ini telah menjamin sekurang-kurangnya tempat kedua terbaik daripada lima kumpulan.

Mengikut format Piala Malaysia 2009, juara setiap kumpulan layak secara automatik ke peringkat lapan pasukan terbaik manakala baki tiga tempat lagi diisi oleh pasukan yang menduduki tempat kedua terbaik daripada lima kumpulan yang bersaing.

Setakat ini Kelantan dan Selangor telah sah sebagai juara Kumpulan E dan D setelah tidak mampu lagi dicabar mana-mana pasukan dalam kumpulan masing-masing.

Dalam aksi di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Selangor terikat 2-2 dengan PDRM, namun kejayaan memungut satu mata sudah memadai buat juara Liga Super itu untuk menjuarai Kumpulan D dengan mengumpul 13 mata.

Kuala Muda Naza berada di tangga kedua dengan sembilan mata, namun tempat ke suku akhir masih belum terjamin buat pasukan itu.

Begitu juga Kelantan yang sah muncul juara Kumpulan E walau pun tewas 0-1 di tangan Kedah malam ini. Begitu pun nasib Sang Kenari masih tidak menentu sekali pun berjaya memungut tiga mata penuh setelah hanya mampu mengutip tujuh mata daripada lima perlawanan peringkat kumpulan.

Keputusan Penuh Piala Malaysia
Carta Penuh Piala Malaysia 2009

No comments: