Wednesday, October 28, 2009

Kelantan hampiri final, N Sembilan menang tipis

INDRA Putra Mahayuddin menjaringkan gol ke-10 dalam kempen Piala Malaysia 2009 ketika membantu Kelantan menundukkan Perlis 2-0 dalam aksi separuh akhir pertama di Stadium Sultan Mohd Ke-IV malam tadi.

Gol pertama Kelantan hadir pada minit ke-22 melalui gerakan yang bermula daripada Che Hishamuddin Hassan yang melorong bola cantik kepada Indra yang melarikan bola ke kawasan kotak penalti.

Pemain pertahanan Perlis, Mazlizam Mohamad yang ditugaskan mengawal pergerakan Indra telah menjatuhkannya hingga memaksa pengadil perlawanan, Shokri Nor menghadiahkan sepakan penalti kepada Kelantan.

Indra yang diberi tanggungjawab tersebut berjaya menggamatkan stadium untuk gol pembukaan tuan rumah.

Ketika perlawanan seakan-akan berakhir dengan jaringan 1-0, pemain pertahanan Kelantan, Rizal Fahmi Rosid meledak gol kedua skuad Kijang pada masa kecederaan.

Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Negeri Sembilan sekadar mencatatkan kemenangan tipis 1-0 ke atas satu lagi pasukan dari Pantai Timur, Terengganu.

Gol kemenangan Negeri Sembilan dihasilkan oleh Aidil Zafuan Abd Radzak yang berpunca daripada sepakan sudut pada minit ke-51.

Sekalipun Terengganu terpaksa beraksi dengan 10 pemain selepas Hariri Mohd Safie diarah keluar padang kerana mengutip dua kad kuning pada minit ke-79, Negeri Sembilan gagal menggunakan kelebihan yang ada untuk menambah jaringan.

Perlawanan separuh akhir kedua akan berlangsung pada Sabtu ini (31 Oktober) dengan Perlis dan Terengganu akan menjadi tuan rumah.

4 comments:

kedai mulong said...

gomo kelate gomo!

Blogger Travel and Food said...

artikelnya menarik dan bermanfaat untuk menambah pengetahuan. Baca juga artikel ini Berita Bola Terbaru

Re2 said...

our article is very enlightening. Thanks for the effort!
Apple Swift Developer Certification RE2 Learning Solutions (Asia) Sdn Bhd was founded in 2016. The company is one of a leader in the field of professional IT training in Malaysia. Over the years, RE2 (Asia) has helped thousands of young learners, companies, government departments and agencies to improve and develop their IT skills.
apple swift certification
ios swift certification
app development with swift certification
app development with swift certification level 1

Kucing Techno said...
This comment has been removed by the author.