Saturday, October 3, 2009

EPL: Spurs ikat Bolton, Wigan putih mata


TOTTENHAM Hotspurs berjaya mencuri satu mata daripada tuan rumah, Bolton Wanderes selepas seri 2-2 dalam aksi Liga Perdana Inggeris yang penuh menghiburkan di Stadium Reebok lewat malam ini.

Manakala Wigan yang mengejutkan Chelsea 3-1 minggu lalu, kali ini kecundang kepada Hull City 2-1 untuk pulang dengan tangan kosong. Burnley pula menumpaskan Birmingham City juga 2-1.

Spurs bagaimanapun terpaksa bangkit dua kali daripada ketinggalan sebelum berjaya mengikat tuan rumah dalam perlawanan yang berlangsung sengit itu.

Pemain tengah dari Jamaica, Ricardo Gardner membuka tirai jaringan untuk tuan rumah mendahului pada minit ketiga sebelum Niko Kranjcar mengikat kedudukan buat Spurs menerusi percubaan dari jarak dekat pada minit ke-34.

Kevin Davies kembali menggamatkan sorakan penonton tuan rumah apabila tandukannya pada minit ke-69 gagal diselamatkan penjaga gol Spurs, Carlo Cudicini.

Bagaimanapun kegembiraan penyokong tuan rumah tidak kekal lama apabila Vedran Corluka berjaya menanduk masuk sepakan penjuru Kranjcar empat minit kemudian untuk menjadikan kedudukan 2-2 sehingga berakhir perlawanan.

Jadual Perlawanan EPL
Keputusan Perlawanan EPL

No comments: