Sunday, October 11, 2009

Piala Dunia B-20: Jerman akur kebangkitan Brazil


BRAZIL memerlukan sentuhan pemain gantian, Maicon untuk mara ke separuh akhir Kejohanan Piala Dunia Bawah 20, menewaskan juara Eropah, Jerman 2-1 dalam aksi yang berlangsung di Stadium Antarabangsa Kaherah, awal pagi tadi.

Maicon masuk menggantikan Boquita pada minit ke-77 ketika Brazil ketinggalan 0-1 hasil jaringan Lewis Holtby empat minit sebelum Maicon di bawa masuk.

Holtby berjaya memecah kebuntuan gol pada minit ke-73 selepas menanduk masuk hantaran tinggi Semih Aydilek yang gagal dihalang penjaga gol Brazil, Rafael.

Begitu pun dua minit sebelum masa perlawanan sebenar tamat, Maicon berjaya mencelah di antara tiga pemain Jerman sebelum melepaskan rembatan dalam kawasan penalti untuk menewaskan Robert Zieler.

Tidak sampai seminit masa tambahan bermula, Maicon sekali lagi menghukum kelekaan pertahanan Jerman yang gagal mengeluarkan bola tinggi dari tengah padang sebelum disambar Maicon untuk jaringan kedua peribadinya dalam perlawanan itu sekali gus membawa Brazil ke kelompok empat pasukan terakhir.

Keputusan Penuh Piala Dunia B-20
Jadual Piala Dunia B-20

No comments: