Monday, October 26, 2009

Liverpool menang bergaya ke atas Manchester United


LIVERPOOL akhirnya mengakhiri empat kekalahan berturut-turut dengan bergaya apabila menjadikan pendahulu carta Liga Perdana Inggeris, Manchester United sebagai mangsa kebangkitan di Anfield, lewat malam ini.

Dua jaringan masing-masing sumbang Fernando Torres (lihat video jaringan Torres) serta pemain gantian David Ngog membolehkan The Reds menang 2-0 dalam aksi yang penuh dengan ketegangan yang memaksa pengadil melayangkan dua kad merah, masing-masing kepada Nemanja Vidic (minit 89) dan Javier Mascherano (m-90 + 3).

Kemenangan malam ini membolehkan Liverpool kembali menghampiri kelompok empat pasukan teratas liga yang kini dipimpin Chelsea selepas skuad The Blues menang 5-0 ke atas Blackburn malam semalam.

United berada di tangga kedua dengan 22 mata, dua mata kurang daripada The Blues diikuti Tottenham (19 mata), Arsenal (18 - sebelum perlawanan malam ini) dan Liverpool sama mata dengan Arsenal.

Dalam pada itu Manchester City gagal mensia-siakan kelebihan dua jaringan apabila membenarkan Fulham bangkit mengikat kedudukan 2-2, juga dalam aksi yang berlangsung lewat malam ini.

Joleon Lescott meletakkan City di depan pada minit ke-54 sebelum Martin Petrov menambah satu lagi jaringan enam minit kemudian.

Namun Blackburn bangkit menerusi jaringan Damien Duff pada minit ke-62 dan Clint Dempsey minit ke-68.

Keputusan Perlawanan EPL

No comments: