Monday, January 28, 2008

Real Madrid semakin selesa di puncak liga

Dua gol jaringan Robinho benam Villareal

JUARA bertahan Liga Primera Sepanyol, Real Madrid melebarkan jurang mata dalam carta kepada sembilan susulan kemenangan bergaya 3-2 ke atas pasukan tangga ketiga, Villareal serta kegagalan pesaing terdekat Barcelona mengutip tiga mata penuh.

Penyerang Brazil, Robinho menjaringkan dua gol manakala pemain gantian, Wesley Sneijder melengkapkan kemenangan buat Real di minit ke-77.

Villareal yang masih segar dengan kekalahan besar 5-0 di tempat sendiri kepada Real pada awal musim kekal di tempat ketiga dengan 38 mata.

Barcelona yang diikat 1-1 oleh pasukan yang bergelut di zon penyingkiran, Athletic Bilbao, di tempat kedua dengan 44 mata, ketinggalan sembilan mata di belakang Real.

Sementara itu penyerang Sevilla, Luis Fabiano mengukuhkan kedudukannya selaku pendahulu senarai penjaring gol apabila menyumbat gol kemenangan pasukannya melalui sepakan penalti penghujung perlawanan untuk mencatat kemenangan penting 2-1 mengatasi Osasuna.

Dengan kemenangan itu, Sevilla, yang menduduki tangga kedua liga pada tempoh sama musim lalu naik ke tangga ketujuh untuk menghampiri tempat kelayakan beraksi dalam slot Piala Uefa.

No comments: