Saturday, September 26, 2009

Piala Malaysia: Selangor, Kelantan mula langkah kanan

FINALIS musim lalu, Selangor membuka kempen Piala Malaysia 2009 dengan langkah kanan selepas menang tipis 1-0 ke atas Sabah di Stadium Tawau, malam ini.

Turut mencatat kemenangan dalam perlawanan pembukaan Piala Malaysia 2009 ialah Perlis, Johor FC, Kelantan dan Terengganu.

Selangor yang muncul Juara Liga Super musim ini, berjaya meraih tiga mata penting di tempat lawan selepas mengalahkan tuan rumah hasil jaringan tunggal Safee Sali pada minit ke-24.

Bagaimanapun nasih berbeza dialami juara bertahan, Kedah yang terpaksa berpuashati dengan satu mata selepas diikat 1-1 oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di Stadium Darul Aman walau pun menguasai hampir keseluruhan perlawanan.

Turut bermula dengan langkah kanan ialah Kelantan yang terpaksa mengejar dari belakang apabila ketinggalan 0-1 sebelum akhirnya menang 2-1 ke atas tuan rumah, Pulau Pinang di Stadium Batu Kawan untuk mendahului kumpulan E.

Dalam aksi Kumpulan A, Singa Utara, Perlis pula menang 2-0 ke atas Melaka di Stadium Hang Tuah manakala Pahang dan KL Plus terikat 1-1 di Stadium Darul Makmur.

Di Stadium Sarawak pula tuan rumah tewas 0-1 kepada wakil Pantai Timur, Terengganu manakala Johor tewas 1-2 di tangan Negeri Sembilan dalam aksi Kumpulan B.

Bagi Aksi Kumpulan C, Perak menang tipis 1-0 ke atas UPB-MyTeam, sementara PDRM turut menang tipis 1-0 mengatasi Kuala Muda Naza dalam saingan Kumpulan D yang turut disertai pasukan Selangor.

Keputusan Perlawanan Piala Malaysia

1 comment:

Gertak Sagu said...

Gomo Kelate Gomo..
Tahun ni piala kito punyo..