Monday, September 28, 2009

Saingan Eropah pentas kebangkitan Chelsea


SETELAH mengalami kekalahan mengejut 1-3 di tangan Wigan, dalam aksi Liga Perdana Inggeris Sabtu lepas, Chelsea kini bertekad akan menggunakan pertarungannya dengan wakil Cyprus, APOEL Nicosia pada pentas Liga Juara- Juara Eropah awal pagi Khamis ini untuk mengembalikan reputasinya yang tercemar itu.

Kekalahan kelmarin merupakan kali pertama mereka dikalahkan sejak Mac lalu, dan juga kali pertama kalah sejak Ancelotti, bekas bos AC Milan, mengambil alih pasukan dari Stamford Bridge itu.

Tetapi apa yang membimbangkan menjelang pertarungan itu nanti ialah Ashley Cole dan John Obi Mikel yang mungkin terlepas peluang beraksi gara-gara mengalami kecederaan di Stadium DW.

Cole mendapat kecederaan lutut yang memaksa beliau dikeluarkan manakala pemain tengah, Mikel menghadapi kecederaan buku lali.

Ancelotti juga perlu menerima fakta bahawa Henrique Hilario terpaksa menggantikan Petr Cech menjelang pertemuan penting dengan Liverpool Ahad depan selepas penjaga gol itu dikenakan tindakan keluar padang ketika kalah kepada Latics.

Selain daripada Ancelotti ingin melihat anak buahnya bermain lebih garang apabila menentang Nicosia, beliau juga mahu pasukannya terus bersaing dengan United sepanjang musim ini dalam perebutan mahkota Liga Perdana England.

"Saya fikir persaingan akan berlarutan sehingga akhir musim ini. Saya tidak tahu bagaimana kami boleh kecundang di tangan Wigan sedangkan kami telah membuat persiapan rapi," keluhnya.

Dengan Manchester United mengalahkan Stoke City, ia bermakna pasukan pimpinan Sir Alex Ferguson itu kini merampas tangga teratas liga daripada The Blues buat pertama kali musim ini dengan kelebihan jaringan.

Jadual Liga Juara-Juara Eropah

No comments: