Monday, September 28, 2009

EPL: Sunderland sebaris Arsenal, Man City


SUNDERLAND meneruskan kecemerlangan pada saingan Liga Perdana Inggeris apabila menundukkan Wolverhampton Wanderers 5-2 di Stadium of Light, malam tadi, sekali gus berada sebaris dengan pasukan ternama seperti Arsenal dan Manchester City dalam carta liga.

Pasukan tuan rumah mendahului 2-0 tetapi Wolves bangkit menyamakan kedudukan. Sunderland mendahuli pada awal babak pertama menerusi dua penalti oleh Darren Bent dan Kenwyne Jones.

Bagaimanapun Wolves bangkit menerusi jaringan sendiri John Mensah dan Kevin Doyle.

Sunderland terus mengasak dan memperoleh gol ketiga menerusi Jones pada minit ke-70 diikuti Michael Turner (73) dan Bent sekali lagi menemui sentuhan gol keduanya.

Dengan kemenangan itu Sunderland kini berkongsi 12 mata dengan Aston Villa, Manchester City dan Arsenal. Tottenham Hotspur dan Liverpool pula satu tangga di atas dengan 15 mata.

Chelsea, yang tercicir mata apabila kalah buat kali pertama musim ini kepada Wigan Athletic 3-1 , semalam kini mempunyai 18 mata untuk tempat kedua di belakang pendulu liga, Mannchester United yang menang 2-0 ke atas Stoke City.

Manchester City boleh melonjak untuk empat teratas jika berjaya menundukkan West Ham United pada pertemuan awal pagi nanti.

Jadual Perlawanan EPL
Keputusan Perlawanan EPL

No comments: