Sunday, September 27, 2009

La Liga: Barcelona, Real kekal rentak


REAL Madrid dan Barcelona mengekalkan rentak kemenangan dalam saingan Liga Sepanyol selepas berjaya mengatasi lawan masing-masing awal pagi tadi.

Menjadi tuan rumah kepada Tenerife, Madrid bagaimana pun bermain agak buruk pada babak pertama sebelum kemasukan Kaka dan Guti selepas rehat mengubah rentak permainan skuad berjersi serba putih itu untuk mencatat kemenangan 3-0.

Pemain Perancis, Karim Benzema menjaringkan dua gol Real pada minit ke-47 dan 58 manakala jaringan Kaka pada minit ke-77 melengkapkan kemenangan tuan rumah untuk kekal bersaing dengan juara bertahan, Barcelona di puncak liga dengan 15 mata maksimum daripada lima perlawanan.

Dalam pada itu Barcelona yang bertandang ke Malaga turut memungut tiga mata penuh selepas menewaskan lawannya itu 2-0 hasil jaringan Zlatan Ibrahimovic pada minit ke-39 dan Gerard Pique minit ke-59.

Keputusan perlawanan berkenaan membolehkan Real Madrid kembali mengambil alih teraju liga dari Barcelona berdasarkan kelebihan jaringan gol memihak kepada kelab berpengkalan di Bernabeu itu.

Keputusan Liga Primera Sepanyol

No comments: