Saturday, September 26, 2009

EPL: Arsenal, Liverpool elak kesilapan


ARSENAL tidak boleh melakukan kesilapan apabila berkunjung ke Fulham hari ini selepas gagal menempatkan diri pada kedudukan enam teratas.

Rombakan terbesar yang bakal dilakukan pengurus mereka, Arsene Wenger adalah merehatkan penjaga gol utama, Manuel Almunia kerana masalah kesihatan.

Penjaga gol remaja Poland, Wojciech Szczesny hampir pasti menjadi pilihan Wenger, dan satu lagi pilihan yang ada ialah Vito Mannone.

"Dia (Szczesny) memiliki karisma, ketenangan serta keyakinan, anda boleh lihat kualitinya," ujar Wenger.

Liverpool pula mencari kemenangan ke atas pasukan tangga kedua tercorot, Hull City di Anfield, kemenangan yang bakal menghadirkan tekanan kepada jurulatih Hull, Phil Brown, yang sebelum ini diramalkan bakal tersingkir dari Liga Perdana.

Brown mengakui, pertemuan dengan Liverpool bukan penentu nasib pasukannya, sebaliknya dia lebih bimbang dengan perlawanan mendatang, bertemu Wigan, Portsmouth, Fulham dan Burnley.

"Tidak semua orang suka berada pada kedudukan tiga tercorot, kami kena bersaing untuk keluar dari posisi itu. Sekarang masih awal, saya fikir bermula saingan sebenar adalah memasuki Oktober nanti," kata Brown.

Jadual Perlawanan EPL

No comments: