Tuesday, September 29, 2009

Piala Malaysia: Selangor waspada ancaman PDRM


SIAPA yang akan menerajui kumpulan D saingan bola sepak Piala Malaysia bakal ditentukan malam ini apabila dua pasukan teratas, Selangor dan Polis (PDRM) berentap di Stadium Shah Alam.

AKSI yang dipersembahkan PDRM pada perlawanan sulung saingan Piala Malaysia, Sabtu lalu menghadirkan rasa kurang selesa juara Liga Super, Selangor yang pantas merancang sesuatu untuk mengelak daripada menanggung aib malam ini.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Hamidin Mohd Amin mengakui PDRM bukanlah calang-calang pasukan dan cabaran skuad berkenaan tidak boleh dipandang rendah.

Apatah lagi kejutan yang dilakukan PDRM ketika menewaskan barisan pemain kelab yang dianggap mantap iaitu Kuala Muda (KM) Naza 1-0 pada pertemuan pembuka tirai Piala Malaysia, Sabtu lalu membuatkan Selangor tambah tidak senang duduk.

"Untuk melabel PDRM sebagai 'giant killer' mungkin terlalu awal tetapi mereka sudah melakukan kejutan dengan menewaskan KM Naza, Sabtu lalu. Berdasarkan kepada persembahan di peringkat Liga Super, KM Naza dianggap lebih baik daripada PDRM.

"Selangor perlu berhati-hati jika tidak mahu malu di hadapan penyokong sendiri malam esok (ini). PDRM pastinya lebih bersemangat selepas mereka menang pertemuan pertama. Bermain di tempat sendiri (Stadium Shah Alam) bukanlah jaminan untuk kami kerana rekod di stadium berkenaan juga bukanlah 100 peratus di pihak kami," kata Hamidin.

Selangor dan PDRM kini berkongsi kedudukan sebagai pendahulu Kumpulan D selepas masing-masing menang pada perlawanan pertama dan pertemuan malam ini boleh dianggap sebagai penanda awal mengenai pasukan manakah yang bakal melangkah ke peringkat kedua nanti.

Hamidin berkata, jika berdasarkan persembahan Selangor ketika menumbangkan Sabah di tempat lawan, Sabtu lalu, barisan kendalian K Devan itu berupaya mencipta kemenangan kedua tetapi sebarang tindakan sambil lewa pasti mengundang padah.

Jadual Piala Malaysia
Keputusan Piala Malaysia

No comments: