Tuesday, September 29, 2009

EPL: Dua gol Tevez bantu City benam West Ham


PERMULAAN memberangsangkan sejak awal musim kelab berbelanja besar, Manchester City berterusan selepas menang selesa 3-1 ke atas West Ham United dalam aksi Liga Perdana Inggeris di Stadium City of Manchester awal pagi tadi.

Menang lima daripada enam perlawanan pembukaan liga adalah prestasi terbaik buat kelab Eastland itu sejak 1961, tetapi yang pasti peminat City lebih teruja kali ini dengan persembahan penuh menghiburkan.

Bekas penyerang West Ham, Carlos Tevez menyumbat dua gol ke atas bekas kelab lamanya itu. Satu lagi gol tuan rumah dihasilkan oleh Martin Petrov menerusi sepakan percuma.

Tevez memperoleh gol pembukaan sebaik lima minit perlawanan bermula, tetapi selang 20 minit kemudian Carlton Cole berjaya menyamakan kedudukan buat pasukan pelawat.

Martin Petrov, yang membuat kemunculan sulung musim ini menjadikan kedudukan 2-1 menerusi tendangan bebas sebelum tandukan Tevez pada minit ke-61 memjadikan kedudukan 3-1.

City yang membelanjakan lebih AS$300 juta setahun untuk membentuk pasukan mantapnya, kini menduduki tempat kelima liga, berkongsi 15 mata dengan Liverpool dan Tottenham tetapi dibezakan oleh jurang gol, manakala West Ham tergelincir ke dalam zon penyingkiran.

Keputusan Perlawanan EPL

No comments: