Wednesday, September 30, 2009

Piala Malaysia: Kelantan selesa, Kedah tertekan


KELANTAN berjaya melepasi halangan paling sukar saingan Kumpulan E Piala Malaysia selepas berjaya menjinakkan juara bertahan, Kedah dengan kemenangan tipis 1-0 di Kota Bharu malam tadi.

Gol tunggal sepakan bebas Indra Putra Mahayuddin sudah memadai buat Kelantan melukakan Sang Kenari di Stadium Sultan Mohamed Ke-IV sekali gus mengukuhkan kedudukan pasukan yang diberi jolokan The Red Warriors itu selepas dua perlawanan.

Kelantan kini mengungguli saingan Kumpulan E dengan mengumpul enam mata maksimum selepas menang 2-1 ke atas Pulau Pinang dalam perlawanan pembukaan Sabtu Lepas.

Kedah pula yang sekadar seri 1-1 dengan ATM pada perlawanan pertama, berada di tangga ketiga dengan hanya memungut satu mata.

Setelah mengekang Kedah 1-1 di Alor Setar, ATM berkongsi mata lagi apabila seri dengan sebuah lagi pasukan Liga Super, Pulau Pinang 1-1 di Stadium Majlis Perbandaran Selayang untuk menghuni tangga kedua Kumpulan E.

Skuad Kenari kini tiada pilihan selain perlu mengutip tiga mata penuh apabila berdepan Pulau Pinang pada perlawanan Sabtu ini, manakala ATM berdepan tugas sukar namun tidak mustahil untuk melakukan kejutan apabila melayani kunjungan Kelantan.

Carta Kedudukan Kumpulan Piala Malaysia 2009

No comments: