Saturday, September 26, 2009

EPL: United tiada tanda hilang rentak

JUARA bertahan, Manchester United berkunjung ke Stoke City, hari ini dengan status selaku pasukan kedua di carta liga, belakang Chelsea dengan mengumpul 15 mata, tiga mata kurang daripada skuad bimbingan Carlo Ancelotti itu.

Sejak tewas mengejut kepada Burnley dalam perlawanan pembukaan, Ogos lalu United bangkit merakamkan enam kemenangan berturut-turut dan kini tiada sebarang petanda pasukan hilang rentak sejak kehilangan Cristiano Ronaldo kepada Real Madrid.

"Lazimnya, bulan Oktober akan melihat kami lebih konsisten dan harap-harap ia akan berlaku sekali lagi untuk kami. Skuad ini kuat dan masalah saya adalah siapa mahu dipilih untuk setiap perlawanan," kata pengurus United, Sir Alex Ferguson.

Pilihan kesebelasan utama Ferguson akan jadi tumpuan selepas Michael Owen - menyumbat gol kemenangan ketika bertemu Manchester City selain aksi memikatnya ketika saingan Piala Liga di Wolves - memperkukuh usaha untuk diberi peluang sejak dari wisel permulaan.

Apapun, pengendali berbangsa Scotland itu dijangka akan menggandingkan Wayne Rooney dan Dimitar Berbatov dalam kesebelasan utama menentang Stoke. Tapi, berdasarkan aksi hebat selepas masuk sebagai pemain gantian menentang City, Owen mungkin diberi peluang menggalas tugas penting itu.

Jadual perlawanan EPL

No comments: