Saturday, March 21, 2009

Liga Super: Selangor kekal, Kelantan kenduri gol

PERBEZAAN jaringan memberi kelebihan buat Selangor untuk terus memimpin carta Liga Super mengatasi Kelantan selepas dua pasukan pendahulu itu berjaya mencatat kemenangan ke atas lawan masing-masing dalam aksi yang berlangsung malam ini.

Stadium Sultan Mohd Ke-IV terus memberi tuah buat Kelantan, kali ini Pulau Pinang menjadi mangsa terbaru Sang Kijang berkenduri gol menerusi kemenangan 4-1.

Gol-gol Kelantan dijaringkan oleh Mohd Norfarham Mohamad pada minit ke-23 dan ke-56, Ramzul Zahini Adenan (ke-38) dan kapten pasukan, Mohd Badri Mohd Radzi pada minit ke-65.

Gol pelawat dijaringkan pada minit ke-90 melalui Mohammad Noraslan.

Begitu pun kemenangan 2-1 Selangor ke atas Kuala Muda Naza di Alor Star memaksa skuad Kijang terus menghuni tangga kedua liga sekali pun kedua-dua pasukan mengumpul jumlah mata sama (21 mata).

Selangor bagaimanapun terpaksa menunggu sehingga minit ke-68 sebelum Rudie Ramli membuka jaringan dan Mohd Hazrul Hafiq menambah gol kedua pelawat pada minit ke-79.

Namun Akmal Rizal Ahmad Rakhli meledak gol tunggal Kuala Muda Naza pada minit ke-82.

Satu lagi pasukan pencabar utama Liga Super, Perlis gagal memungut mata penuh apabila sekadar seri tanpa jaringan dengan jirannya, Perak di Stadium Utama, Kangar.

4 comments:

Anonymous said...

Gomo Kelate Gomo! The Red Warriors are coming!

Anonymous said...

Kelate meme hebat! kkemah molek set kito lako2. jange bui jadi supo musim lalu, terkulai di hujung musim.

TEAM FM2010 said...

Salam..GOMO kelate dh xpower..Hidup Nogori..Hobin.. Gomo..Hobin..

TEAM FM2010 said...

Gomo kelate dh pocah..Hidup Jang..Hobin..Gomo..Hobin..