Monday, March 23, 2009

Ferguson berang aksi anak buah


PENGURUS Manchester United, Sir Alex Ferguson membidas barisan bintangnya yang kurang bermaya ketika tewas dalam aksi Liga Perdana Inggeris menentang Fulham kelmarin.

Juara bertahan itu mengalami dua kekalahan berturut-turut dalam tempoh seminggu, sekali gus membuka laluan buat pencabar terdekatnya, Liverpool untuk merapatkan jurang kepada hanya satu mata di samping mempunyai perbezaan gol lebih baik.

Dalam nada marah Ferguson menyifatkan pasukannya tidak layak mengutip sebarang mata ketika tewas 0-2 kepada Fulham.

“Ia amat mengecewakan kerana kami gagal untuk menepati cabaran ditetapkan. Apabila anda tewas pada bulan Mac dan April, ia boleh mengundang padah buat pasukan anda. Kami bernasib baik kerana masih memiliki kelebihan yang kecil ini. Saya harapkan pemain saya yang akan mewakili negara masing-masing untuk tugas perlawanan antarabangsa akan kembali semula dengan prestasi terbaik,” katanya.

Pada masa sama dia turut mempersoalkan kad merah dilayangkan pengadil kepada Wayne Rooney.

“Adakah dia membaling bola itu ke arah pengadil. Bola itu dibaling ke tempat sepakan percuma diambil, adakah ia terkena pengadil berkenaan? Tidak. Dia membalingnya bagi membolehkan perlawanan diteruskan semula.

"Tetapi tiada guna bercakap mengenai pengadil. Kami tidak beraksi dengan baik untuk menang dan berhak untuk tewas," rungutnya.

1 comment:

Anonymous said...

man u boleh blah!!!