Saturday, March 21, 2009

Liga Super: Kelantan, Selangor, Perlis bersaing hebat


SELEPAS berehat selama hampir sebulan, saingan Liga Super kembali bersambung malam ini dengan pendahulu, Selangor bertandang ke Stadium Darulaman, Alor Star untuk melayan skuad Kuala Muda Naza sambil Kelantan mengharapkan tuah di gelanggang sendiri untuk merampas pendahulu takhta.

Kelantan yang menunjukkan kebangkitan yang boleh dianggap mendadak sejak disertai beberapa pemain bertaraf bintang itu akan menentang Pulau Pinang di Stadium Sultan Mohamad Ke-IV di Kota Bharu.

Perlis yang menduduki tangga ketiga turut mempunyai kelebihan setanding dengan pasukan Kelantan apabila anak buah ketua jurulatih, Irfan Bakti itu menanti kunjungan Perak di Stadium Utama Negeri, Kangar.

Selangor, Kelantan dan Perlis masing-masing mengumpul jumlah mata yang sama iaitu 18 mata dan hanya dipisahkan menerusi kelebihan jaringan dan bolos sekali gus membuatkan ketiga-tiganya tidak boleh tercicir sebarang mata malam ini.

Justeru, rencana siapakah di antara K Devan (Selangor), Peter Butler (Kelantan) dan Irfan Bakti (Perlis) yang bakal menjadi kerana pertembungan kesembilan malam ini bakal membuka ruang untuk salah satu daripada ketiga-tiga skuad bimbingan mereka untuk bergelar pendahulu.

Sementara itu, Kuala Muda Naza menjanjikan saingan sukar buat Selangor apabila pasukan itu bertandang ke Alor Star malam ini

“Kami mahu raih tiga mata penuh pada perlawanan esok (malam ini) ketika bertemu pendahulu liga, Selangor dan bukannya keputusan seri,” demikian kata ketua pasukan Kuala Muda (KM) Naza, Anuar Jusoh.

Menurutnya, dia dan rakan sepasukannya kini beraksi lebih baik berbanding pada permulaan Liga Super musim ini dan yakin pasukannya dapat mengutip mata penuh pada perlawanan esok.

“Saya yakin dengan kemampuan pasukan saya untuk mengatasi pendahulu liga ketika ini walaupun ini adalah pertama kali mereka beraksi pada Liga Super selepas menjuarai Liga Perdana musim lalu.

“Saya bukan mahu cakap besar tetapi fakta perlawanan kami sebelum ini akan menjadi bukti dengan kemampuan kami dan kini saya dan rakan sepasukan lebih mengenali antara satu sama lain dan persefahaman kami bertambah mantap.

No comments: