Sunday, March 22, 2009

EPL: Chelsea kecundang, Arsenal cemerlang


PENCABAR kejuaraan Liga Perdana Inggeris, Chelsea gagal mengambil kesempatan untuk merapatkan jurang dengan Manchester United apabila kecundang kepada Tottenham 1-0 di White Hart Lane, lewat malam tadi.

Gol tunggal jaringan Luka Modric, lima minit selepas babak kedua bersambung menghadiahkan kekalahan pertama Chelsea sejak dibimbing jurulatih dari Belanda, Guus Hiddink.

Kekalahan itu bermakna Chelsea kekal di tangga kedua liga dengan perbezaan empat mata selepas United tewas kepada tangan Fulham di Craven Cottage.

Kedudukan Chelsea bakal diambil alih Liverpool jika kelab bimbingan Rafael Benitez itu berjaya menewaskan Aston Villa di Anfield malam ini.

Sementara itu Arsenal menang selesa 3-1 ke atas Newcastle di St James Park untuk mengukuhkan kedudukan mereka di tangga keempat yang kini disaing hebat Aston Villa.

Semua gol Arsenal dijaringkan dalam tempoh 10 minit pada babak kedua perlawanan masing-masing menerusi Nicklas Bendtner minit ke-57, Abou Diaby (64) dan Samir Nasri (67).

Gol sagu hati tuan rumah dijaringkan oleh Obafemi Martins pada minit ke-58 setelah pemain Nigeria itu gagal menyempurnakan sepakan penalti pada babak pertama.

No comments: