Sunday, March 22, 2009

EPL: United sudah jatuh ditimpa tangga

Tewas dua perlawanan liga berturut-turut, Rooney dan Scholes pula dibuang padang

IBARAT sudah jatuh ditimpa. Itulah nasib dialami Manchester United apabila dua tonggaknya, Paul Scholes dan Wayne Rooney dibuang padang ketika kekalahan kedua berturut-turut menimpa skuad bimbingan Sir Alex Ferguson dalam aksi Liga Perdana Inggeris.

Bertandang ke Craven Cottage, United nyata masih dihantui kekalahan 1-4 di tangan Liverpool minggu lalu apabila gagal menjelmakan aksi mantap untuk menerima aib kali kedua, kali ini tewas 2-0 kepada Fulham.

Paul Scholes dilayangkan kad merah apabila menggunakan tangannya bagi menyekat serangan yang dijelmakan barisan depan tuan rumah pada minit ke-17.

Tindakan berkenaan ternyata membawa padah buat bintang veteran itu apabila pengadil perlawanan, Philip Dowd tanpa teragak-agak melayangkan kad merah di samping menghadiahkan sepakan penalti kepada tuan rumah.

Kesempatan berkenaan dipergunakan sebaiknya oleh tonggak tengah Fulham itu untuk memberikan gol pendahuluan sehingga berakhir babak pertama.

Gol kedua Fulham hadir pada minit ke-87 menerusi pemain gantian, Zoltan Gera yang bijak menyudahkan hantaran Andrew Johnson dari sebelah kanan.

Dua minit kemudian malapetaka kedua menimpa United apabila Rooney diarah keluar padang apabila menerima kad kuning kedua selepas membantah tindakan pengadil.

Begitu pun kedudukan United di persada liga masih selamat untuk tempoh sekurang-kurangnya seminggu lagi.

Begitu pun jika Liverpool gagal menewaskan Aston Villa malam esok, kedudukan United sukar untuk digugat memandangkan juara bertahan itu masih mempunyai satu perlawanan dalam tangan.

3 comments:

Anonymous said...

ada masa lagi untuk bertahan..go MU go MU

Anonymous said...

relax bro! tak tergugat pun kedudukan MU. Game lepas ni ada lagi :)

Anonymous said...

liverpool makan aston villa malam dan minggu depan tempat MU akan diambil alih Liverpool.