Tuesday, March 17, 2009

Debaran lapan kelab terbaik Eropah


EMPAT kelab dari England sekali lagi berjaya meloloskan diri ke peringkat lapan kelab terbaik yang bakal bersaing sesama mereka untuk menempah slot ke separuh akhir Liga Juara-Juara Eropah musim ini.

Dua finalis tahun lalu, Manchester United dan Chelsea serta Liverpool dan Arsenal bakal membuat perhitungan sama ada bertembung sesama sendiri atau diberi tentangan oleh empat lagi kelab iaitu bekas juara, Barcelona, Porto dan Bayern Munich serta Villareal.

Undian peringkat suku akhir dan separuh akhir bakal berlangsung di Nyon, Switzerland pagi Jumaat ini (20 Mac) waktu tempatan (7 malam waktu Malaysia) di mana perlawanan suku akhir pertama dijadualkan pada 8 dan 9 April (waktu Malaysia) manakala suku akhir kedua seminggu berikutnya.

Perlawanan separuh akhir pertama pula akan berlangsung pada 1 Mei (waktu Malaysia) dan perlawanan timbal balik kedua pada 8 Mei (waktu Malaysia).

Aksi kemuncak yang dinanti-nantikan peminat bola sepak seluruh dunia dijadual pada 21 Mei (waktu Malaysia) di Istanbul, Turki.

2 comments:

Anonymous said...

tahun ni man u menang lagi.. yang lain tu usah berangan la hua hua hua

Anonymous said...

Liverpool are the best team now.. you know???