Monday, May 5, 2008

Torres pastikan City terus merana

GOL tunggal daripada Fernando Torres memastikan tiga mata penuh buat Liverpool ketika melayani kunjungan Manchester City dalam saingan Liga Perdana Inggeris, malam tadi.

Bagaimanapun kemenangan itu tidak memberikan kesan kepada Liverpool yang kekal di tangga keempat liga di belakang United, Chelsea dan Arsenal.

Selepas mengharungi 37 perlawanan The Reds kini mengumpul 73 mata, lebih baik jika dibanding musim lepas. Namun begitu, musim lalu Liverpool menamatkan saingan di tangga ketiga dengan 68 mata, sama dengan Arsenal tetapi skuad bimbingan Rafael Benitez itu mengatasi The Gunners dengan kelebihan jaringan.

Dalam saingan di Anfield malam tadi tuan rumah memperoleh gol kemenangan pada minit ke-56 yang merupakan jaringan ke-32 Torres sepanjang musim ini dan ke-23 dalam liga.

Bagi City pula kekalahan itu menyaksikan mereka berada di tangga kesembilan dengan 55 mata. Pada awal musim City kelihatan mampu sekurang-kurangnya merebut satu tempat ke Piala UEFA, namun prestasi kurang konsisten menyebabkan kelab bimbingan Sven Goran Eriksson itu semakin tercicir.

Kedudukan Eriksson sebagai jurulatih juga dilaporkan dalam keadaan terancam.

No comments: