Tuesday, May 6, 2008

Ballack, Malouda pastikan persaingan belum tamat

KAPTEN Jerman, Michael Ballack terus mempamer aksi mantap apabila membantu kelabnya, Chelsea mengekalkan persaingan merebut gelaran Liga Perdana Inggeris.

Selepas beraksi cemerlang dengan menyumbat kedua-dua gol ketika menewaskan Manchester United minggu lalu, pemain tengah itu sekali lagi menjadi pemusnah dengan menjaringkan satu gol untuk menewaskan Newcastle 2-0 di tempat lawan, malam tadi.

Satu lagi gol dijaringkan Frank Malouda di hujung perlawanan yang menyaksikan tuan rumah lebih banyak bertahan selepas menerima asakan hebat Chelsea.

Keputusan perlawanan itu bermakna siapa yang bakal meraih gelaran Liga Perdana Inggeris hanya dapat ditentukan pada perlawanan terakhir minggu depan.

Bagaimanapun The Blues menghadapi misi lebih sukar apabila menerima kunjungan Bolton di Stamford Bridge, manakala United bertandang ke Wigan.

Pada perlawanan pusingan pertama Oktober tahun lalu, Chelsea menang tipis 1-0 menerusi gol tunggal Salomon Kalou. United pula membelasah Wigan 4-0 di Old Trafford. Pada perlawanan itu Ronaldo menyumbat dua gol manakala Carlos Tevez dan Wayne Rooney masing-masing menyumbat satu gol.

No comments: