Monday, May 5, 2008

Grant yakin tekanan berpihak kepada United

Newcastle lwn Chelsea
(11.00 malam)

AVRAM Grant percaya Manchester United hampir retak ketika Chelsea tampak akan terus menghambat pendahulu Liga Perdana Inggeris itu.

Dengan pasukannya bersiap sedia melakukan kunjungan ke Newcastle hari ini, adalah bertepatan sekali apabila Grant mengimbau kembali kejatuhan paling sensasi liga Inggeris tatkala dia bermain-main dengan kemungkinan The Blues akan mendapat faedah daripada kejatuhan United, sama seperti dialami Kevin Keegan pada 1996.

Ketika itu, Newcastle mendahului liga dengan kelebihan 12 mata pada satu peringkat sebelum menyerahkan pendahuluan selepas diasak United.

Musim ini, Chelsea pernah ketinggalan lapan mata dengan pendahulu liga itu tetapi berjaya melakarkan rentetan 19 perlawanan tanpa kalah untuk kembali mencabar kejuaraan, sama seperti United lakukan, 12 tahun lalu.

Mengalahkan United minggu lalu membolehkan skuad Grant untuk melonjak sama mata di tangga teratas dan membiarkan juara bertahan itu bergelut menjelang ke garisan penamat.

Mereka hanya menang satu daripada empat perlawanan liga terakhirnya dan Ferguson begitu berang hingga dia tidak bercakap dengan pengurus Chelsea itu selepas perlawanan.

United masih boleh memenangi perlawanan dengan kemenangan dalam dua perlawanan terakhirnya dan kejayaan pertengahan minggu menentang Barcelona mungkin menjadi penyuntik semangat tetapi Grant yakin masih ada sesuatu yang akan berlaku pada detik-detik terakhir saingan liga.

No comments: