Saturday, May 3, 2008

Manchester United belasah West Ham 4-1

MU Semakin hampir pertahankan mahkota EPL

BERBEZA ketika menghadapi lawan sama sebelum ini, Manchester United tidak menghadapi banyak masalah untuk menundukkan West Ham dengan kemenangan 4-1 di Old Trafford, malam ini.

Kejayaan itu sekaligus menamatkan badi United yang kalah dalam semua tiga pertemuan terakhirnya dengan West Ham sebelum ini.

Bintang utamanya, Cristiano Ronaldo meledak dua jaringan pada minit ketiga dan 24 sebelum bekas pemain West Ham, Carlos Tevez menambah satu lagi gol dua minit kemudian.

Dean Ashton memberikan sedikit kelegaan buat pelawat menerusi sepakan gunting menarik pada minit ke-28 untuk merapatkan kedudukan 3-1.

Tuan rumah kemudiannya tambah tertekan apabila rakan senegara Ronaldo, Nani dilayangkan kad merah sekaligus diperintah keluar padang pada minit ke-38 selepas menanduk Lucas Neill.

Bagaimanapun bermain dengan 10 orang tidak sedikit pun menjejaskan rentak United bahkan masih sempat menambah satu lagi gol pada babak kedua menerusi Michael carrick. Kedudukan 4-1 kekal hingga wisel penamat untuk mengukuhkan kedudukan United di persada liga.

United akan menentang Wigan pada perlawanan terakhir minggu depan. Jika menang mereka akan menjuarai Liga Perdana Inggeris dua musim berturut-turut.

Bagaimanapun United akan dinobat sebagai juara liga lebih awal jika Chelsea gagal memungut sebarang mata ketika menentang Newcastle, lusa.

No comments: