Sunday, April 13, 2008

Kenari kekalkan kejuaraan Liga Super


SAINGAN Liga Super masih berbaki tiga perlawanan untuk ditamatkan, namun Kedah sudah pun ditabalkan selaku juara apabila mereka menjinakkan Terengganu 2-1 di Stadium Darulaman, manakala pencabar terdekatnya, Selangor tewas mengejut kepada pasukan tercorot, Pulau Pinang 1-4 di Stadium Bandaraya, malam tadi.

Dengan 53 mata keseluruhan daripada 21 perlawanan yang dilalui, Skuad Kenari itu tidak mampu lagi dikejar mana-mana pasukan dan disahkan mengekalkan kejuaraan Liga Super yang dimenanginya tahun lalu.

Bagaimanapun perjuangan pasukan Kenari tidak mudah, Terengganu ternyata memberi tentangan sengit sebelum tunduk kepada gol kemenangan kira-kira lima minit sahaja lagi permainan tamat.

Tandukan kemenangan pada minit ke-86 menerusi ketua pasukan, Cornellius Bernard Hugging menghadiahkan gelaran juara Liga Super kepada pasukan Hijau Kuning itu sekaligus menceriakan puluhan ribu penyokongnya yang membanjiri stadium.

Kini skuad Kenari hanya perlu menghabiskan baki tiga perlawanan terakhir bagi memenuhi syarat yang ditetapkan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sahaja. Tahniah buat skuad Kedah dan pemimpinnya diterajui Menteri Besar, Ustaz Azizan Abdul RAzak selaku Presiden KFA.
Lagi laporan klik di sini..

No comments: