Saturday, April 12, 2008

Juventus, AC Milan sama-sama tertekan

BAGI peminat Liga Perdana Inggeris (EPL), pertemuan dua musuh tradisi, Arsenal dan Manchester United malam esok tentunya amat dinantik-nantikan. Lebih-lebih lagi saingan EPL kini semakin menuju ke puncaknya.

Bagaimanapun sebelum pertemuan dua kelab gergasi England itu, ada satu lagi perlawanan besar bagi peminat-peminat bola sepak Eropah. Mungkin pertemuan tersebut tidak sehangat pertembungan dua musuh tradisi di England itu.

Namun pertemuan 'maut' antara dua kelab gergasi Itali, AC Milan dan Juventus awal pagi esok turut menjanjikan saingan yang tidak kurang hebatnya.

Apatah lagi dua kelab berkenaan kini masih belum menjamin tempat mereka ke saingan Liga Juara-Juara Eropah musim depan. Selain dua kelab itu Fiorentina dan Sampdoria turut mengintai peluang untuk menjadi wakil Serie A di kejonan elit Eropah itu.

Justeru itu hanya kemenangan yang menjadi misi dua musuh tradisi di Itali itu. Lebih-lebih buat AC Milan yang semakin tersepit untuk menduduki sekurang-kurangnya tangga keempat liga.

Kini mereka berada di tangga kelima dengan ketinggalan empat mata di belakang Fiorentina. Jika kalah di tangan Juventus alamatnya hasrat mereka untuk beraksi di Eropah musim depan mungkin hanya tinggal impian.

Klik di sini untuk laporan lengkap

No comments: