Monday, November 10, 2008

Eto'o, Higuain ledak empat gol

Barcelona 6 Valladolid 0
Real Madrid 4 Malaga 3

TONGGAK Barcelona, Samuel Eto'o dan penyerang Real Madrid, Gonzalo Higuain beraksi cemerlang apabila menjaringkan empat gol ketika membantu kemenangan pasukan masing-masing dalam saingan Liga Sepanyol pagi semalam.

Eto'o menjaringkan empat gol pada babak pertama ketika Barcelona membelasah Valladolid 6-0 di Nou Camp, manakala Higuain menjaringkan semua gol Real Madrid dalam perlawanan sengit yang berkesudahan juara La Liga musim lalu itu menang 4-3.

Eto'o kini menambah koleksi jaringan musim ini kepada 13 gol untuk mendahului senarai penjaring Liga Primera Sepanyol.

Barcelona kini mencatat lapan kemenangan berturut-turut dalam saingan liga dengan mengumpul 25 mata daripada 10 perlawanan, dua mata mengatasi Real di tempat kedua.

Kemenangan 4-3 Real ke atas Malaga dilihat mampu meningkatkan semula semangat juang pemain pasukan tersebut dan mengelak gergasi Sepanyol itu daripada gagal mencatat sebarang kemenangan dalam empat perlawanan bagi semua kejohanan.

1 comment:

Khar said...

Salam, saya Khar dari Pekan Ilmu Publications, kebetulan saya tgh mencari blog2 peminat bola sepak utk saya promosikan salah satu keluaran novel ttg dunia bolasepak yang berjudul Piala Kehidupan, kalau sdr sudi, boleh tak emel saya di mekmulong@gmail.com, sertakan nama, alamat, no hf utk saya poskan novel ini secara pos ekspres. Saya berharap benar kalo sdr dapat promosikan di blod sdr. Dan jgn lupa datang ke blog kami utk lihat cover novel tersebut. Terima kasih ya. Maaf kiranya mengganggu.