Friday, July 11, 2008

Isu Ronaldo: Man United makin tersepit


KEMELUT perpindahan bintang Manchester United, Cristiano Ronaldo memasuki episod baru apabila Presiden Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (Fifa), Sepp Blatter menyuarakan pendapatnya agar kelab Liga Perdana England itu melepaskan pemain terbaiknya itu.

Sambil itu Blatter turut menggesa Manchester United agar tidak melayan Ronaldo seperti “hamba zaman moden” dan merelakan pemain Portugal itu berpindah ke Real Madrid jika dia berhasrat berbuat demikian.

Ronaldo yang meminati Real sejak kecil, dikaitkan dengan perpindahan ke kelab gergasi Sepanyol itu sejak akhir musim lalu biarpun meledakkan 42 gol dalam semua kejohanan musim lalu serta membantu United menjulang trofi Liga Perdana dan Liga Juara-Juara Eropah.

Dalam pertelagahan berterusan mengenai masa depan pemain berusia 23 tahun itu, Blatter berkata amalan mengikat pemain untuk satu tempoh kontrak yang panjang seumpama “perhambaan zaman moden”.

Beliau turut menggesa Manchester United dan Real Madrid untuk ‘duduk semeja’ jika Ronaldo mahu berpindah ke kelab Sepanyol.

No comments: